Zapytanie ofertowe nr 1/2021
„Zakup i systematyczna dostawa produktu leczniczego: 4 – walentnej szczepionki przeciwko grypie w ramach Projektu – Profilaktyczny program szczepień przeciwko grypie w Metropolii Poznań”
- Zamawiający
EDICTUM- Specjalistyczna Przychodnia Lekarska
ul. Adama Mickiewicza 31, 60-835 Poznań
tel. (0-61) 847 04 54 e-mail: edictum@edictum.pl
NIP 781-16-92-610, Regon 634178483 KRS 0000187035
- Tryb udzielenia zamówienia
- Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie Zapytania ofertowego na podstawie Zasad Konkurencyjności wynikającej z wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
- Zamawiający jest Partnerem prywatnym Beneficjenta Umowy o dofinansowanie – Stowarzyszenie Metropolia Poznań z siedzibą w Poznaniu 61-124, przy ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 8.
- Zamawiający publikuje Zapytanie na:
– stronie internetowej Zamawiającego: http://edictum.pl/
– w Bazie Konkurencyjności: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/
- Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiot zamówienia stanowi „Zakup i systematyczna dostawa produktu leczniczego: 4 – walentnej szczepionki przeciwko grypie w ramach Projektu – Profilaktyczny program szczepień przeciwko grypie w Metropolii Poznań”.
- Przewidywana ilość zamówionych na jeden sezon szczepionek wynosi 10.000 sztuk.
- Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dostarczanej szczepionki zgodnie z zasadami opisanymi we Wzorze umowy oraz Opisie przedmiotu zamówienia.
- Szczegółowy przedmiot zamówienia został określony w załączonym Wzorze umowy oraz Opisie przedmiotu zamówienia.
- Szczepionki, stanowiące przedmiot zamówienia muszą spełniać odpowiednie zapisy ustawy prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 roku (Dz.U.2016.2142 t. j. ze zm.). Zaoferowane produkty lecznicze muszą być dopuszczone do obrotu na zasadach określonych w ustawie Prawo farmaceutyczne.
- Wykonawca zobowiązany jest do bezwzględnego zagwarantowania spełnienia warunków jakościowych określonych w zezwoleniu na produkcję lub innych decyzjach ustalonych przez Ministerstwo Zdrowia w oparciu o które towar zostały dopuszczony do obrotu na terenie RP oraz przestrzegania terminów ważności na dostarczony towar.
- Dostarczane szczepionki powinny zostać dopuszczone do obrotu na rynku polskim i posiadać wymagane przepisami prawa atesty oraz mieć termin ważności nie krótszy niż 6 miesięcy od daty złożenia zamówienia – w powyższym zakresie Wykonawca zobowiązany jest do złożenia odpowiedniego oświadczenia w Formularzu oferty.
- CPV
Zakres zamówienia obejmuje wykonanie dostaw opisanych wg „Wspólnego słownika zamówień” kodem (CPV):
33651660-2 Szczepionki przeciw grypie
- Zamówienia uzupełniające
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
- Oferty częściowe i wariantowe
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- Termin wykonania zamówienia
Zamawiający określa następujący termin realizacji przedmiotu zamówienia: 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
- Zaliczki
Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
- Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy:
- nie podlegają wykluczeniu z Zapytania,
- spełniają następujące ogólne warunki udziału w Zapytaniu dotyczące:
2.1 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w ww. zakresie.
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w ww. zakresie.
-
- zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w ww. zakresie.
- Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w Zapytaniu ofertowym albo reprezentowania w Zapytaniu ofertowym i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty.
- Zamawiający wykluczy z Zapytania Wykonawców:
4.1 którzy nie wykazali, spełniania ogólnych warunków udziału w Zapytaniu, o których mowa w pkt 9.2)
– na potwierdzenie spełniania ogólnych warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie w Formularzu oferty,
4.2 którzy nie wykażą, że nie zachodzą wobec nich przesłanki wykluczenia – Zamawiający wykluczy z Zapytania Wykonawcę / -ów, który/ -rzy:
– nie złożył oświadczenia, że dostarczone szczepionki są dopuszczone do obrotu na rynku polskim i posiadają wymagane przepisami prawa atesty oraz, że będą miały termin ważności nie krótszy niż 6 miesięcy od daty złożenia zamówienia – Wykonawca składa odpowiednie oświadczenie w Formularzu oferty,
– zaoferował szczepionkę niezgodną z warunkami Zapytania ofertowego – w Formularzu oferty Wykonawca wskazuje oferowaną szczepionkę i składa oświadczenie o jej zgodności z wymogami Zapytania.
– należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018 r. poz. 798, 650, 1637 i 1669), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w Zapytaniu.
Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa powyżej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w Zapytaniu.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do Zapytania.
– Zamawiający informuje o zakazie powiązań osobowych lub kapitałowych, o którym mowa w Rozdziale 6.5.2 Wytycznych – zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo.
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem dofinansowania lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ w wytycznych programowych,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Wykonawca składa w Formularzu oferty oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym i osobami występującymi po stronie Zamawiającego.
- Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy
- W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w Zapytaniu, określonych w Pkt 9 oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy muszą złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
- Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy wraz z wymaganymi oświadczeniami i wskazaniem oferowanej szczepionki,
- Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
- W przypadku, gdy oferta podpisana jest przez osobę, której umocowanie nie wynika z załączonych do oferty dokumentów rejestrowych – pełnomocnictwo do reprezentacji w Zapytaniu.
- W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców – pełnomocnictwo do reprezentacji w Zapytaniu
- Oświadczenie o grupie kapitałowej.
- Wyjaśnianie treści Zapytania
W przypadkach wymagających wyjaśnień treści Zapytania, należy je kierować na adres Zamawiającego z dopiskiem „Wyjaśnienie treści Zapytania – Grypa”. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Zapytania, a Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zamieści treść pytania (bez podawania autora) wraz z wyjaśnieniem na stronie internetowej na które zostanie zamieszczone Zapytanie.
- Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów
- Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
- W postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje (zwane dalej „korespondencją”) Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub drogą elektroniczną.
- Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują korespondencję drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony potwierdza fakt jej otrzymania.
- W przypadku braku potwierdzenia otrzymania korespondencji przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, że korespondencja wysłana przez Zamawiającego na adres email podany przez Wykonawcę, została mu doręczona w sposób umożliwiający zapoznanie się z jej treścią.
- Kontakt Zamawiającego z Wykonawcami:
– tel.: 61 847 04 54, e-mail: edictum@edictum.pl
- Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
14. Termin związania ofertą
- Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30dni.
- Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, na czas niezbędny do zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
- Opis sposobu przygotowania ofert
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na wykonanie przedmiotu zamówienia. Złożenie więcej niż jednej oferty spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez Wykonawcę.
- Zapytanie prowadzi się w języku polskim. Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę lub złożony wraz z ofertą sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski.
- Oferta powinna być napisana czytelnie trwałą techniką.
- Oferta, jej załączniki oraz oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w Zapytaniu muszą być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub Wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza musi zostać dołączone do oferty.
- Strony oferty, jej załączników oraz oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu powinny posiadać numerację. Oferta powinna zawierać spis treści. Wszelkie zmiany w treści oferty, oświadczeń i ww. dokumentów (poprawki, przekreślenia, dopiski) muszą być podpisane przez osobę upoważnioną przez Wykonawcę do ich podpisania.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w Zapytaniu albo reprezentowania w Zapytaniu i zawarcia umowy (do oferty należy załączyć stosowne pełnomocnictwa).
- Strony oferty powinny być trwale połączone w sposób uniemożliwiający ich dekompletację.
- Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystym, zabezpieczonym przed otwarciem opakowaniu. Opakowanie należy opisać następująco:
Nazwa i siedziba zamawiającego: EDICTUM- Specjalistyczna Przychodnia Lekarska
Oferta w postępowaniu o udzielenie zamówienia pn. „Zakup i systematyczna dostawa produktu leczniczego: 4 – walentnej szczepionki przeciwko grypie w ramach Projektu – Profilaktyczny program szczepień przeciwko grypie w Metropolii Poznań” – Zapytanie ofertowe nr 1/2021
- Na opakowaniu oprócz powyższego opisu należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.
- Oferty wysłane pocztą należy włożyć w drugą kopertę zaadresowaną na adres Zamawiającego.
- Pierwszą stronę oferty powinien stanowić formularz ofertowy, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik do niniejszej specyfikacji.
- W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępniane innym uczestnikom Zapytania, muszą być oznaczone przez Wykonawcę klauzulą „Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji”.
Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert musi wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, w szczególności określając, w jaki sposób zostały spełnione przesłanki, o których mowa w art. 11 pkt 4 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, zgodnie z którym przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności.
Zaleca się, aby informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa były trwale spięte i oddzielone od pozostałej (jawnej) części oferty.
- Wykonawca nie może zastrzec informacji odczytywanych na otwarciu.
- Miejsce i termin składania ofert
- Ofertę należy złożyć do dnia 16 września 2021 r. do godz. 10:00 w siedzibie: EDICTUM- Specjalistyczna Przychodnia Lekarska ul. Adama Mickiewicza 31, 60-835 Poznań- pok. 120.
- Oferty złożone po terminie będą zwrócone oferentom bez rozpatrywania.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 16 września 2021 r. godz. 10:15 w siedzibie EDICTUM- Specjalistyczna Przychodnia Lekarska ul. Adama Mickiewicza 31, 60-835 Poznań – pok. 120.
- Otwarcie ofert jest jawne.
- Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na własnej stronie internetowej informacje dotyczące:
1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Zapytania;
2) firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
3) cen zawartych w ofertach.
- Oferty złożone po terminie, o którym mowa w punkcie 16.1, zostaną niezwłocznie zwrócone Wykonawcom.
- Opis sposobu obliczenia ceny
- Wykonawca powinien ująć w cenie oferty koszty wszelkich czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia.
- W całkowitej cenie ofertowej Wykonawca ma obowiązek zawrzeć wszelkie cła, podatki i inne należności płatne przez Wykonawcę.
- Cena ofertowa nie podlega waloryzacji i zmianom do końca realizacji przedmiotu zamówienia
z zastrzeżeniem zmian przewidzianych w Zapytaniu i we Wzorze umowy.
- Cenę ofertową / ceny jednostkowe należy podać cyframi z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku.
- Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia, którego dotyczy niniejsza SIWZ dokonywane będą w PLN.
- Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert
- Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o kryteria:
a) cena (C) – waga 100%,
Kryterium Cena (C) zostanie ocenione w oparciu o wzór:
Pi(C) = (Cmin / Ci ) x 100
gdzie:
Pi(C) – liczba punktów, jakie otrzyma badana oferta „i” za kryterium (C)
Cmin – najniższa cena oferowana brutto spośród wszystkich badanych ofert
Ci – cena oferowana brutto badanej oferty „i”
100 – maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta „i” za kryterium (C) z uwzględnieniem wagi kryterium.
- Obliczona liczba punktów dla oferty złożonej przez danego Wykonawcę wynikająca ze wzoru zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
- Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną.
- Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
Po wyborze najkorzystniejszej oferty i ostatecznym rozstrzygnięciu ewentualnych protestów lub po upływie terminu do ich wnoszenia Zamawiający wezwie Wykonawcę do przedstawienia w ciągu 3 dni po dniu otrzymania wezwania: podpisanego przez wykonawcę projektu umowy między Wykonawcą i Zamawiającym sporządzonego zgodnie z projektem stanowiącym załącznik do Zapytania, który Wykonawca uzupełni o informacje pozostawione, zgodnie ze wzorem umowy, woli Wykonawcy,
- Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający nie żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Zawarcie i zmiana umowy
- Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł z nim umowę zgodną z załączonym do specyfikacji wzorem określonym w Załączniku do specyfikacji i na warunkach w nim określonych.
- Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z Wzorem umowy.
- Wykonawca ma obowiązek udokumentować zaistniałe okoliczności powodujące zmianę umowy.
- Przewidzenie przez Zamawiającego możliwości wprowadzenia istotnych zmian do zawartej umowy nie przesądza o obligatoryjności ich dokonania. Wystąpienie przesłanek zmiany umowy będzie każdorazowo podlegało szczegółowej analizie, po dokonaniu której zostanie podjęta decyzja, co do ewentualnego wprowadzenia zmiany w treści umowy.
- Środki ochrony prawnej
- Każdemu Wykonawcy, który ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia przysługuje środek ochrony prawnej w formie protestu.
- Protest należy złożyć do Zamawiającego w terminie 3 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę do wniesienia protestu.
- Zamawiający ostatecznie rozstrzyga protest w terminie 3 dni.
- Rozstrzygnięcie Zamawiającego jest ostateczne. Od rozstrzygnięcia protestu nie przysługuje dalsze odwołanie.
- Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zapytaniu oraz Zasadach Konkurencyjności mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
RODO:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: EDICTUM- Specjalistyczna Przychodnia Lekarskaul. Adama Mickiewicza 31, 60-835 Poznań,
- Został wyznaczony inspektor ochrony danych. Jest to osoba, z którą można kontaktować się w sprawach związanych z posługiwaniem się przez Zamawiającego danymi osobowymi, oraz korzystania z praw, które w związku z tym występują. Z inspektorem można się kontaktować w następujący sposób: Inspektor Danych Osobowych Karina Czarnecka: iod@edictum.pl,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. cRODO w celu związanym z w.w. Zapytanie ofertowym;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o umowę o dofinansowanie;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z Umową o dofinansowanie, przez okres 10 lat od dnia zakończenia postępowania;
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem umownym, związanym z udziałem w Zapytaniu;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Załączniki: